16-03-2016

Op de MOTEK 2016: WITTENSTEIN in alle assen

Onder het motto “WITTENSTEIN in alle assen” presenteert de WITTENSTEIN-groep zichzelf op de Motek in Stuttgart van 10 tot 13 oktober 2016. In het middelpunt staan enerzijds de servowormwielreductiekasten uit de V-Drive-series dankzij een nieuwe productgroep en anderzijds een technologische upgrade van beproefde transmissieversies. Ook het nieuwe principe voor het spaanloos vastpennen van tandheugels, dat door het bedrijf op beursstand nr. 8121 in hal 8 wordt getoond, is niet zozeer verspanend dan wel spannend.

De overige tentoongestelde producten van verscheidene bedrijven behorend tot de WITTENSTEIN-groep completeren het aanbod aan mechatronische aandrijfoplossingen op de beurs.

V-Drive: upgrade en vervollediging van portfolio
Op de Motek wordt voor het eerst het uitgebreide portfolio van WITTENSTEIN alpha op het gebied van servowormwielreductiekasten uit de productgroep V-Drive gepresenteerd. De nieuw ontwikkelde V-Drive Basic is voorlopig verkrijgbaar in twee formaten met de basistypen holle as en volle as aan de uitgaande zijde en in totaal vijf overbrengingsverhoudingen. Voor alle uitvoeringen is de torsiespeling bepaald op 10 tot ≤ 15 arcmin. De bijzondere geometrie en uitvoering van de vertanding in de V-Drive Basic garanderen niet alleen een hoog toerentalreserve, maar ook een hoog rendement – hierdoor werken de servowormwielreductiekasten ook heel rustig en stil: bij volledige belasting maximaal 65 dB(A) en bij gemiddelde toerentallen ongeveer 50 dB(A).

V-Drive Value en V-Drive Advanced overtuigen door nieuwe prestatiegegevens
De upgrade-versies V-Drive Value en V-Drive Advanced zijn volledig compatibel met de beproefde V-Drive eco en V-Drive+, maar hebben hogere koppels en een opmerkelijk geringere torsiespeling te bieden. Bovendien zijn beide V-Drive-versies ontworpen voor een levensduur van meer dan 20.000 bedrijfsuren, een waarde die ongeveer 25 tot 50% boven de huidige marktnorm ligt.

efficiency engineering: spaanloos vastpennen van tandheugels
Geen boren, geen spanen, geen problemen door de toegankelijkheid en ligging van machineonderdelen. Op de Motek 2016 presenteert – en demonstreert – WITTENSTEIN alpha een montagevriendelijk principe voor het vastpennen van tandheugels: hiervoor is alleen de meegeleverde tweedelige montageset nodig, die uit montagepen en - huls bestaat en met hamer en inbussleutel wordt gemonteerd. De tijdsbesparing bij de montage is aanzienlijk: dankzij het spaanloos vastpennen is een betrouwbare, vormgesloten fixatie van een tandheugel binnen een minuut mogelijk – in plaats van 30 tot 45 minuten bij de gebruikelijke wijze van vastpennen. Ook bij onderhoudsbeurten kunnen tandheugels snel en eenvoudig worden verwisseld. Op de beursstand van WITTENSTEIN kunnen beursbezoekers zelf testen en ervaren hoe eenvoudig het vastpennen kan zijn.

Solide strategieën om marktpotentieel te ontwikkelen, constructief en consequent nadenken over mechatronica – WITTENSTEIN toont in Stuttgart innovatieve oplossingen voor alle assen.

Uitnodiging voor de persconferentie van WITTENSTEIN AG op de Motek 2016

Voor het eerst stelt WITTENSTEIN alpha GmbH de nieuwe, gecompleteerde V-Drive-productlijn aan de vakpers voor.

Foto:
1. De nieuw ontwikkelde V-Drive Basic is voorlopig verkrijgbaar in twee formaten met de basistypen holle as en volle as aan de uitgaande zijde en in totaal vijf overbrengingsverhoudingen.

Wanneer: Dinsdag 11 oktober 2016, 14:30 – 15:00 uur
Waar: WITTENSTEIN AG, hal 8, stand 8121