25-10-2016

V-Drive servowormwiel-reductiekasten: Bijgewerkt en uitgebreid portfolio

Van 10 t/m 13 oktober 2016 was WITTENSTEIN alpha aanwezig op Motek in Stuttgart om het uitgebreide portfolio met servowormwiel-reductiekasten in de V-Drive-serie te onthullen.

"Fluisterstille reductiekast", "lichtgewicht", beide termen zijn een treffende beschrijving van de nieuw ontwikkelde V-Drive Basic, die direct beschikbaar is in twee verschillende maten. Evenwijdig aan deze ontwikkeling hebben de andere twee wormwiel-versies in de serie een technologische upgrade ondergaan, bijvoorbeeld wat betreft koppel en torsiespeling: V-Drive eco is V-Drive Value geworden, terwijl V-Drive+ de inspiratie vormde voor de nieuwe V-Drive Advanced. Dankzij deze combinatie van productinnovatie en portfoliobeheer kan WITTENSTEIN alpha in de toekomst geschikte oplossingen bieden voor torsiespelingen die groter zijn dan 2 boogminuten op de markt voor servowormwiel-reductiekasten.

De verbeterde prestaties van de bestaande reductiekasten en de ontwikkeling van een nieuw V-Drive Basic-product biedt WITTENSTEIN alpha een samenhangend en uitgebreid portfolio van wormwielreductiekasten die aan alle huidige en toekomstige marktvereisten zeer efficiënt voldoen, zowel op technisch als op commercieel vlak.

V-Drive Basic: Superieure efficiëntie, superieure werking, superieure zuinigheid
De V-Drive Basic maakt het voor WITTENSTEIN gemakkelijker toe te treden op de markt voor prijsgevoelige toepassingen met etrekking tot servowormwiel-reductiekasten, zonder hoge eisen te stellen wat de maximale torsiespeling betreft. De V-Drive Basic is in eerste instantie verkrijgbaar in de maten 50 en 63 en in twee standaard uitgangstypen, namelijk met een holle of massieve as, met in totaal vijf verschillende overbrengingsverhoudingen. Met een gewicht van respectievelijk 7,4 kg en 12 kg heeft de V-Drive een zeer laag gewicht: dankzij de kleinere massa kan energie worden bespaard wanneer de reductiekast wordt gebruikt voor bewegende machineassen. Voor alle modellen geldt een torsiespeling van 10 boogminuten tot meer dan 15 boogminuten. Het speciale ontwerp en de afmetingen van de tanden van de V-Drive Basic zijn niet alleen geschikt voor hoge toerentallen en een efficiënte overbrenging, ook maken ze de servowormwiel-reductiekast zeer stil en soepel, met een geluidssterkte van maximaal 65 dBA bij volledige belasting en niet meer dan 50 dBA - 'fluisterstil' - bij gemiddelde toerentallen.

De V-Drive Basic is uitzonderlijk stevig voor dit marktsegment, is bestand tegen omgevingstemperaturen van -15°C t/m +40°C, en beschikt over IP64-bescherming. De nieuwe servowormwiel-reductiekast is bovendien verkrijgbaar als corrosiebestendige versie met een gegoten aluminium behuizing en roestvrijstalen motorbevestigingen voor zeer zware omstandigheden. Als de toepassing blootgesteld wordt aan hogere axiale krachten, kunnen er optioneel sterkere lagers geleverd worden voor de V-Drive Basic. De verwachte levertijd is even indrukwekkend: na de marktintroductie kunnen V-Drive Basic-reductiekasten binnen enkele werkdagen verzonden worden.

V-Drive Value en V-Drive Advanced bieden nu nog hogere prestaties
De V-Drive Value- en V-Drive Advanced-upgradeversies zijn volledig compatibel met de beproefde V-Drive Eco en V-Drive+, maar beschikken over verbeterde prestatieparameters. Naast 20% extra koppel is vooral de aanzienlijk lagere torsiespeling een doorslaggevende factor: slechts 6 boogminuten met de V-Drive Value (V-Drive eco: 8 boogminuten) en 2 boogminuten met de V-Drive Advanced (V-Drive+ : 3 boogminuten). Het geoptimaliseerde ontwerp van de ingangsafdichting biedt bovendien de garantie dat beide V-Drive-versies een levensduur van meer dan 15.000 bedrijfsuren hebben, 25% tot 50% beter dan de huidige norm op de markt.

V-Drive: Het portfolio voor alle prestatiebehoeften
Geautomatiseerde lineaire modules, ingaande assen en montagecellen, bedieningsassen en aandrijfriemen in de voedselverwerkings- en verpakkingsindustrie, gereedschapswisselaars en draaibanken voor machinegereedschappen of snijmachines voor textiel zijn slechts een aantal van de vele toepassingen waarvoor servowormwiel-reductiekasten doorgaans gebruikt worden. Dankzij de drie verschillende varianten, Basic, Value en Advanced, biedt het WITTENSTEIN alpha V-Driveportfolio exact de juiste prestaties voor elke as.